21.7.10

Služby až do domu

Jak už jsem tu kdysi psala, Mexiko je zemí služeb. Zákazník je pán a musí se mu sloužit skoro do roztrhání těla. A vzhledem k tomu, že zdaleka ne všichni tu mají auto a síť veřejné dopravy je chatrná, často se nabízí služby až do domu. A není to jen dovážka pizzy, kterou známe z Čech. Poslíčci na motorkách s velkým kufem vám domů dovezou i další věci.
Třeba léky. To je velice praktická záležitost. Když máte doma nemocné děti a nemůžete si zajet do lékárny nebo jste sami ve stavu, kdy posledním přáním je jet někam mimo postel. Já tuto službu využila jednou když moje zažívání nespolupracovalo a nedovolilo mi vzdálit se od sociálního zařízení na dobu delší než pět minut. Funguje to následovně. Zákazník zavolá na bezplatnou linku jím vybrané lékárny (protože tuto službu mají téměř všechny velké řetězce), řekne název léku a svou adresu. Operátorka na druhé straně oznámí cenu a zeptá se, jakou bankovkou budete platit. Asi za hodinu u vás doma zazvoní poslíček a má pytlíčky - jeden s lékem a druhý s účtem a přesně odpočítanou hotovostí na vrácení na oznámenou bankovku. Celá operace, při níž nevytáhnete paty z domu stojí směšných 5 pesos a v tomto případě pacientům pěkně ulehčí život.
Podobným způsobem se dají objednat další věci - třeba často potkávám poslíčka z masny, občas z pekárny, pravidelně mě míjí auto z čistírny, které si u vás vyzvedene špinavé věci a čisté je vrátí. Stejně funguje každotýdenní dovážka pitné vody v kanystrech a dokonce i coca coly a jiných sladkých limonád. Není neobvyklé potkávat na ulicích poslíčky z kavárenských řetězců s podnosy plnými kávy a také samozřejmě dovozce pizzy a suši.
Co je také velice příjemné jsou opravdové služby, za kterými si normálně musíte dojít. My si třeba s kamarádkami pravidelně objednáváme paní na pedikůru a občas masérku. Ty pak dorazí do nějakého domova, my se tam sejdem, navzájem si pohlídáme děti, u kafe probereme novinky a ještě se necháme zkrášlit. Dokonce, když jsem byla těhotná, tak mi kadeřnice nabídla, že po porodu jí můžu zavolat a ona přijde ke mě domů se svou kadeřnickou výbavičkou. No a kosmetička až do obýváku je skoro samozřejmostí.
Určitě těch služeb až do domu je ještě víc, ale ještě jsem je prostě neobjevila. Jedno ale vím jistě, bude se mi po nich stýskat.. Tak jen tiše doufám, že takovéto vymoženosti se už objevují i v Čechách.

Žádné komentáře: